Köpvillkor
FRAKT
Gratis frakt (0 kronor) på beställningar överstigande 1000 kronor inom Sverige. På beställningar under detta belopp tillkommer fraktkostnad som visas i kassan. Bor ni utanför Sverige, kontakta oss för möjliga leveranssätt och kostnad för dessa.
PRISER
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inklusive svensk moms (25%).
EMBALLAGE
Vi återanvänder allt förpackningsmaterial för att spara på miljön.
ÅNGERRÄTT
Hos Grevinnans Kristallkronor har du 14 dagars ångerrätt efter att varan/varorna mottagits. Gäller ej beställningsvaror eller specialvaror som tillverkats på kundens beställning och/eller utformats för kundens räkning. Kontakta oss alltid före eventuell retur. Varan som returneras skall vara i oanvänt och felfritt skick och packad i originalförpackningen. Använda eller trasiga varor ersättes ej. Vi återbetalar värdet på varan, ej returfrakten. Returfrakt och eventuella övriga avgifter bekostas av kunden. Återbetalning sker snarast, dock senast 30 dagar efter att vi mottagit varan. Returen är inte godkänd förrän Grevinnans Kristallkronor kontrollerat varan. Återbetalning av godkänd retur sker på samma sätt som inbetalningen. Har detta gjorts med betal/kreditkort kommer samma kontonummer att krediternas. Grevinnans Kristallkronor ansvarar inte för eventuella transportskador vid returer, vänligen emballera varan väl. Ångerrätten gäller ej företagskunder.
LEVERANSSÄTT
Leverans sker med DHL, PostNord eller DPD om inget annat överenskommits.
Mot en tilläggskostnad kan du få hemleverans. Varan levereras då till din tomtgräns om du bor i villa eller till din ytterport om du bor i flerfamiljshus. Inbärning och borttagande av eventuellt emballage ingår ej. Vissa av våra beställnings- och specialvaror kräver direktleverans till din dörr, p.g.a. sin storlek/tyngd. Dessa varor har ofta behov av lossning direkt från lastbilen. Kund ansvarar för att erforderlig lossning kan utföras. Lossning görs på körbar väg.
LEVERANSTID
Normal leveranstid på lagervaror är 2-7 arbetsdagar efter mottagen beställning. Om leveranstiden mot förmodan blir längre än vad som angivits så meddelar vi dig om detta snarast möjligt. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar. Finns inte varan på lager underrättar vi dig via epost eller telefon. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.
Beställningsvaror levereras så fort de inkommit till vårt lager. Specialvaror är varor efter en speciellt framtagen design som alltid tillverkas på kundens beställning. Leveranstiden på dessa varor är beroende av tillverkarens/grossistens lagerstatus. Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid, skickas alla varor i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Beställda kristallkronor byggs efter order och levereras normalt inom 6-8 veckor.
OUTHÄMTADE BESTÄLLNINGAR
Ej uthämtade paket debiteras beställaren för returfrakt och övriga administrativa kostnader. Vid ej mottagna styckegods eller pallgods, debiteras den faktiska frakten.
TRANSPORTSKADOR
Alla leveranser är alltid transportförsäkrade. Om produkten är skadad eller på något sätt defekt när du får den så ska du anmäla detta till oss direkt när du upptäcker skadan, dock senast 2 (två) dagar efter mottagen leverans. Eventuella skador på emballaget skall anmälas till transportören senast dagen efter mottagen leverans. Allt emballage skall sparas för besiktning. Kontrollera varorna noga när du mottager en leverans, vid eventuell transportskada be föraren notera och signera detta på fraktsedeln. Är skadan av den art att det inte syns utanpå, meddela oss omgående. Vid en skada kontakta kundtjänst, bifoga bilder som tydligt visar skadan och referera till ditt ordernummer så hjälper vi dig. Om en transport avlämnas utan påskrift kan transporten ej reklameras.
BETALNINGSSÄTT
KLARNA
Vi använder Klarna som erbjuder flera olika betalningssätt, inklusive delbetalning. Klarna erbjuder dig en anpassad och trygg betalningsupplevelse varje gång du handlar. Klarna AB garanterar dina varor. Du behöver alltså inte betala om du inte har fått dina varor. Genom att använda kassatjänsten Klarna godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) villkor, inklusive eventuella bilagor eller annat material.
KORTBETALNING
Betala direkt enkelt och smidigt med Visa, Mastercard eller American Express. All kommunikation är krypterad, så att ingen obehörig får tillgång till datan.
BANKÖVERFÖRING
Betala genom att överföra beloppet genom din Internetbank. Tryggt och säkert.
ÖVRIGT
BILDAVVIKELSER
På grund av att våra produktbilder kan uppfattas olika beroende på hur din skärm är kalibrerad så kan färgavvikelser förekomma mot verkligheten. Detta är normalt, vi försöker dock alltid framhäva en så korrekt bild som möjligt av produkten. Har du frågor om en produkts utseende så är du välkommen att kontakta oss.
PERSONUPPGIFTER
Dina personuppgifter är helt konfidentiella och kommer enbart att användas internt av oss och ej vidaresäljas till tredje part.
FORCE MAJEURE
Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, skall hänföras till force majeure. Detta innebär att Grevinnans Kristallkronor befrias från förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
TVISTER
Vi följer Konsumentköplagen SFS 1990:932, Köplagen SFS 1990:931, E-handelslagen SFS 2002:562 och distansavtalslagen SFS 2000:274.
ÖVRIGT
Levererade varor tillhör Grevinnans Kristallkronor tills dess vi har erhållit full betalning. Vi reserverar oss att ändra priserna när som helst pga. valutakurser, skatter och andra för oss icke kontrollerbara avgifter. Samtliga pris och faktauppgifter på Grevinnans Kristallkronors internetbutik lämnas med reservation för tryckfel samt av tillverkare och grossisters eventuellt felaktigt lämnade varuspecifikationer. Grevinnans Kristallkronor reserverar sig för slutförsäljning av varor samt att utan förvarning kunna ta bort en vara ur sortimentet pga. leverantörers leveransproblem, prishöjningar utanför vår kontroll eller ändringar i tekniska specifikationer.